Nismotronic ECU

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htc.zenit
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Nismotronic ECU

Post by htc.zenit »

Hi,

bin grad bei Zilvia über "Nismotronic" gestolpert.

Hat davon schonmal jemand gehört? Eventuell sogar Erfahrungen?

Es scheint wie eine ideale Lösung zwischen Nistune und Standalone zu sein.

Vorteile die ich so auf den ersten Blick sehen konnte:
- 20x20 Auflösung
- Tunerview unterstützung
- 2 Maps unterstützung
- MAP unterstützung
- ...

http://www.nismotronic.com/faq.php
http://www.nismotronic.com/product_info ... ucts_id=29

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geiserp
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Re: Nismotronic ECU

Post by geiserp »

sehe die vorteile eher grad nicht.
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ronny_w
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Re: Nismotronic ECU

Post by ronny_w »

Vorteil ist der "tunercode" (da sind zusätzl Features möglich)

schau mal die Rot markierten Dinge...

-Load source switching via programmable IO system
-Load from MAF, MAP (speed density), or TPS (alphaN)
- Map switching via programmable IO system
- Alternate and Set2 Maps (4 Fuel and 4 Ignition Maps)
- Fuel and Timing Maps expanded from 16x16 to 20x20
- Individual cylinder fuel and ignition trims
- Closed Loop Wideband PID fuel control with Target AFR table
- Nitrous solenoid control with fuel and timing trims

Programmable IO expanded to include:
Digital inputs
4 output ON delay and/or ON delay timer reset timers
Function Outputs for Nitrous trims, Map Switch, and Fuel Cut.

Output control on Limiters
Output control on Knock
Triggers and inputs can be ANDed or ORed
Programmable MIL warning indicator
4 Idle PWM settings
Accel and Decel fuel control on TPS and/or MAP
Baro Fuel trim for ITBs running alphaN
IAT Fuel and Timing trims
Density correction for IAT
Knock Control, including individual cylinder knock limits by RPM
Knock enrichment
3 Step Launch Control
"Set Launch" using throttle and gear shift (realtime adjustable 2-step)
AntiLag fuel compensation and ignition retard
FTS (Full Throttle Shift) (w/clutch switch connected)
Cyclic Fuel and Ignition Cut for rev limits and launch control
Flood Clear Fuel Cut
Programmable overrun fuel cut
Fuel Pumpout Control (ON/OFF with Throttle and shifter)
Programmable Injector Timing
ECU-Based PWM Boost Control
AIV/WGsol Output from ECU
High/Low Fixed Duty
High/Low Boost by Gear
IAT boost duty compensation
Overboost limiter
MAF and MAP based load limits
Boost Fuel Compensation
Programmable rev limiter
Enhanced DTC control/logging
Flex Fuel sensor support
Fuel compensation vs flex fuel voltage
Ignition compensation vs rpm vs flex fuel voltage
Boost control duty compensation vs flex fuel voltage

einen ganz kleinen Haken hat die Sache...
ABER: die S14(a) ECU wird nicht unterstützt. Da muss man ne S13 (SR20) ECU besorgen und die reinwursteln.
Das ist ein verdammt guter Burger.

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htc.zenit
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Re: Nismotronic ECU

Post by htc.zenit »

Die Amis sagen mit nem Conversion Harness S14a->S13 würde das dann wohl gehen.

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geiserp
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Re: Nismotronic ECU

Post by geiserp »

Pwm für boost und programmierbare Eingänge wären schon toll. Nur das mit der ecu leider nicht. Da bringt der Kabelbaum ja auch nix wenn es unbedingt eine s13 ecu sein muss.
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htc.zenit
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Re: Nismotronic ECU

Post by htc.zenit »

Könntest du das ein wenig ausführen?

ronny_w
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Re: Nismotronic ECU

Post by ronny_w »

Man muss sich halt so ne s13 ecu besorgn... soo verbreitet sind die nicht da es den s13 mit sr20det im wsentlichen nur in japan gab.
Das ist ein verdammt guter Burger.