Re: Dinos VET Motorumbau
Posted: 02.11.2011, 09:14
hi
da is noch bissl Platz nach oben ehe der Lader nur noch heisse Luft pumpt
da is noch bissl Platz nach oben ehe der Lader nur noch heisse Luft pumpt
Hey Dino,Dino wrote:Sehr interessant was du da sagst....
Als zusätzliche sicherheit ists sicher ne gute sache...Ich denk drüber nach...
Wobei der generelle wechsel auf e85 auch sehr reizvoll wäre, man muss halt immer nen laptop mitführen um in der not auf ne normale map umzustellen..
Die 16% mehrleistung vom matthy kann ich mit meinem begrenzten Wissen um die Thematik auch nicht ganz nachvollziehen wobei der minderleistung durch die geringere flammgeschwindigkeit die erhöhte gemischdichte durch die verdunstungskühlung des alkohols entgegenzurechnen ist...
Wenn die 470ps bei 1,6 ohne große waes-mithilfe zustande kommen bleibst du mein DET-könig
Ich hoffe mein neuer det krümmer bringt mich dir ein stück näher weil mir fehlen da fast 70ps. Ev. Sollte ich mich mal mit nockenwellenrädern befassen, hab dem immer zu wenig bedeutung beigemessen...
The lambda used for E85 overall was very similar to that used for pump fuel and pump-plus-methanol. E85 can be tuned as lean as 0.86 and as rich as 0.74 when on power. Over a period of several runs we found that lambda leaner than about 0.82 produced no extra power on this specific vehicle. Because richer fuel mixtures are always more conservative, we tuned for an average on power lambda of about 0.80. Lambda is a reflection of stoichiometry. When comparing air-to-fuel ratios from the same data, it is clear that E85 requires much more fuel mass than does pump fuel.
E85, the Golden Egg?
Given the cost of fuel, the move toward E85 is motivated in part by its lower cost-per-unit volume. However, the energy density of E85 and its stoichiometry indicate a reduced fuel mileage. The national average difference in E85 cost vs. premium pump fuels is a 25 percent savings per unit volume. Our very short evaluation of E85 produced about a 15 percent reduction in fuel mileage compared to pump fuels. This negative impact on fuel economy makes E85 a small savings compared to premium pump fuels. The pure economic value may be different in your region, given variances in fuel costs. Furthermore, just like methanol injection, there is an investment associated with running E85. Larger injectors, engine management and a custom tune are a few of the major costs. However, for most Subaru enthusiasts willing to step up to E85, there is a rationale that transcends simple economics. High-octane fuels are the stuff of dreams for turbocharged internal combustion engines. E85 allowed our test Subaru to create a reliable, additional 55ft/lbs of torque and 18hp at the wheels when compared to pump fuel. Is E85 a value? If you value power, E85 is the deal of the century.
ja.Psymon wrote:und im Teillastbereich braucht er grundsätzlich 30% mehr?
ja, aber es bezieht sich auf gleiche Leistung. Da der ZZP deutlich besser liegt, kann man noch weniger einspritzen und landet daher bei einem besseren "lph"-wert wie mit S95Loki wrote:Lamda 1 bei E85 ist AFR 9,87, bei Benzin AFR 14,7. Also muß ich wesentlich mehr einspritzen. Bei Lamda 0,8 bin ich mit Benzin bei 11,76, also immernoch deutlich magerer.
ja, dann hast aber auch deutlich mehr leistung.fabiano wrote:ja aber bei einem gemisch das gut für leistung ist bist eben bei +30% und nicht deutlich weniger